klik sini kawankawan;)

Friday, December 11, 2009

berotak bukan otak2

situasi sekarang:sotong

aku memang dilahirkan tidak berotak sejarah
dari dulu-dulu lagi aku benci sejarah
aku x suke subject sejarah
tiap kali kelas sejarah aku masih ingat aku lh paling malas nk belajar sejarah.
buku sejarah aku tebal2 wt perhiasan je.
kumpul kutu habuk.

perangai dari dulu yang dapat dikenalpasti
aku akan mengantuk tiap kali kelas sejarah
betapa x sukenye aku dengan sejarah.
tabiat buruk time skul dulu
aku suke keluar kelas g toilet lame2 x pown curi makan time waktu sejarah.
entah kenapa aku benci subject membaca2 ni.
sebab tu lah aku lemah bab membaca mengingat.
otak aku bukan lah otak pepandai
otak aku otak mengira.

aku sedar yg tiap kali exam sebjek sejarah
aku akan fail.
aku takowt bile nk tngok result yg berkenaan mambaca mengingat ni sangat.

tapi
kalo korang bagi aku bab kire2
aku suke sangat.
aku akan melonjat2 kegirangan bile dapat jawab soalan yg susah2.
aku suke lagi susah soalan math tu ..lagi berkobar2 aku nk cari jawapan.
sampaikan semua orang benci bile tiap kali dapat jawapan dulu..msty aku orangnye.
haha.
itu aku.
memg x dapat ubah.

tapi.
i'm realize.
aku kne berubah.
aku kne suke mambaca mangingat
walau it take it a long time
but,i have to change it.

orang kate bile kite belajar kite kene ada berkat cikgu.
jangat buat cikgu kite sampai nangis atas apa yg kite dah lakukan
otak2 ligat berfikir.
bahawa
semua ini sudah ditentukan olehnye.
oleh itu.
sudah sedar sekarang dee??
yeahh.

jangan buat perangai macam dulu lagi ye.

jejarimarimenaip;
dyana;p
tekantekan

1 comment:

Muhammad Juni Haiqal said...

gud gurl...
jgn down tau...
im always by ur side..