klik sini kawankawan;)

Friday, August 28, 2009

28.8.2009

situasi sekarang:rumahku..


aku rase post kaly ni agak panjang okie...kalo rajin mau bace...teruskan..


okie.sekarang aku berada dirumah..aku balek umah dengan tidak membawa sebarang assigment..wee~~coz khamis tu ary baru lepas submission project pertama aku..pergh x tido malam ciapkan assigment tu uh..pagi2 datang kekelas dengan mate yang kebengkakkan..haha..ni r lumrah hidup budak2 yang same course dengan aku...agak kelakar pown ade r..macam2 ragam uh..

so after submission kitaorang buat keputusan untuk pulang kerumah..;)...kitaorang balek dengan naek train kol 9..ade r dalam 10 orang semua sekaly..aku duduk sebelah azim..dalam train kitaorang tengok movie n tido..haha..tapi2 agak benci bile bau dalam train tu bau india..korang paham an bau dorang macam mane..perghh..kembang kempis idung kitaorang dibuatnye..haha..

sampai kl sntral sume pulang kerumah masing2..cume tinggal aku,acap,juni n mirul sahaja..


sambungan seterusnye maaf..aku terpaksa buat cikit carta or peta minta...haha

sekitar kawasan dalam KL SENTRAL ------> MCD -------> gerai WARUNG KITA -------> gerai mamak bersebelahan stesyen monorel -------> mirul balek -------> PUDURAYA ------> TITIWANGSA ------> stesyen bus PUTRA ------> PAVILLION -------> KL SENTRAL -------PADANG JAWA

cerita bermula..

cerita ini aku mulakn apabila mirul pulang ea..nk cite sebelumnye 2 tnye r en juni ka ya..;)..okie..bile mirul pulang hanye tinggal aku,juni n acap sahaja..part sedeh bila dapat tw kasut acap nk bg kt bapak dy tertinggal dalm train..kitaorang pown ape lg..cube dengan sedaya upaya r untuk mendapatkan kasut itu balek..tnye sini..tnye sana..serbu train cari..tp tidak jumpe jugak..stop di situ..kitaorang nk cari ticket tok acap pulang ke kelantan pulak..first macam2 cadangan keluar dari perahan otak memasing..tp kitaorang buat keputusan call mira try tengokkn ticket bus kt shah alam..tp hampa bila mira cakap ticket abis..so ingat acap nk naek train dr kl sentral ke kota bharu..tp hampa lagi sekaly bile puan kaunter ticket berkata ticket dh abis..solepas tu kitaorang pg kt pudu pulak ingat nk cari ticket bus kt citu..jp2..bab kt pudu ni agak bodoh cikit lh..memasing x tw yang ticket kota bharu x d kt pudu..ne jual ki situ..patot r aku pelik x d tulisan kota bharu kt situ..

kitaorang bergegas g titiwangsa...try tnye hampa lg sekaly ticket bus dh abis jugak..ade pakcik tu cakap g cari kt putra..okie..kt putra aku tw tempat dy sebab aku pernah pgi..hehe..sampai putra berdebar-debar dalam aty..harap2 ade r ticket untuk acap pulang..memulakan pertanyaan...

pakcik ticket g kota bharu malam ni ade lg x?

ermm..malam ni..dh abis lh adeq..
(riak muke masing2 sedeh)

eh2..tp d bus tambahan..adeq nk berapa orang?
(muke kembali ceria)

hehe..3 orang pakcik..tp kejap ea..kitaorang nk g kuarkan duet kejap..

huh..alhamdulillah finally ticket tok acap pulang akhirnye ade jugak..punye lah myk tempat nk dapatkan ticket acap..ronde2 satu kl kitaorang cari...lepas dapat sahaja ticket acap..bab enjoy pulak..kitaorang nk tengok movie..so pergi pavillion..hehe..;)tengok cite I LOVE U BETH COOPER..hoho..lepas 2 kitaorang kembali ke kl sentral balek..juni perlu jumpe kakak dy dalam kol 3..so tinggallah hanye aku n acap sahaja..kitaorang duduk r kt kerusi..sambil cas hnphone n lptop..dalm kol 4 aku pulak nk pulang kerumah..acap keseorangan sambil tunggu member dy lg 2 orang..agak berat aty r nk tinggalkan acap..t pape terjadi ngn dy cm ne..not just me..juni pown same gak..bile dy nk balek agak berat aty gak nk tinggalkan acap..hoho..

so aku pulang kerumah..tp sebelum aku balek.. aku dh g wt aduan kt orang ktm 2 pasl kasut yg tertinggl kt dalam train..so nantikan r jawapn cm mane..pape hal kalo jmpe orang tu akan call aku..

p/s:thanx to acap sebab telah membawa aku n juni ke tempat yang kitaorang x penah jejak walaupown dh biase di kl tu.haha..n kes acap jugak lh..aku belajar macam2..semua kenderaan awan kitaorang naek..monorel..lrt..putra n mcm2 g..;)..selaen 2 jugak aku kenal macam2 tempat..aku tw 2 ini..hehe..n the best is..aku n juni memaenkan peranan sbg abg n akk wt acap..hoho..kitaorang lakukan ape sahaja untuk acap..agar acap dapatkan kasut tu balek n pulang ke kelantan..walaupown bulan pose..kitaorang redah saje..hehe..n pape pown aku akan simpan kisah pengembaraan kali ini dalam diari hatiku..wah2..hahaa..


xtually panjang nk cite..tp cite kt atas2 ni ade r yang aku potong2 cikit..sebab t terlalu panjang borink pulak korang nk bace an..hoho..n sorie x d gambar..maaflh sebab kami tidak mau gambar disiarkan..sebab agak huduh...(xtually kitaorang x mandi..haha..round2 satu kl dengan tidak mandi..tp2.wangi dengan adenye semburan perfume..;) )

next project ASTAKA...just 2 weeks..

apple,
dyana;p
tekantekan

5 comments:

fyzns said...

wahaha...mesti busuk jer satu kl tu bau korang..
alahai sharing is caring betol la kite adik beradik nie..

dita90 said...

pjg dowh...
pnt aku membacanye...

Muhammad Juni Haiqal said...

correction
kite pergi tanye tiket kat kl sentral dulu br call mira ngan fizan la...wakaka

liyannaahmad said...

mak aih...
dh macam adventure geng upin ipin lak.
tape.tape.
pngalaman idop.
pasni kalau jadik lagi, dahleh senyom2.

mira.r said...

wow....patut la xnk blk rmh msg2...
haha
adventure rupenye...
balik nnt cte arh